Acte Necesare contract de donatie

Donația este un act juridic prin care o persoană (donatorul) transferă în mod gratuit dreptul de proprietate asupra unui bun către o altă persoană (donatarul). Pentru ca această operațiune să fie valabilă și să poată fi autentificată de notarul public, este necesar ca părțile implicate să prezinte o serie de documente.

Mai jos regăsiți lista completă a actelor necesare pentru întocmirea contractului de donație, atât pentru părțile implicate, cât și pentru imobilul ce urmează a fi donat.

1. Pentru părțile contractuale:

a) Buletine (pentru cetățeni români)
b) Pașaport și Certificat de înregistrare fiscală (NIF/CIF) (pentru cetățeni străini)
c) Certificate de căsătorie sau Certificat de divorț/Sentință, după caz, precum și convenții matrimoniale, unde este cazul
d) Certificate de naștere

2. Pentru imobil:

a) Actul de proprietate (contract de vânzare, de donație etc.; în cazul în care imobilul este dobândit prin moștenire și/sau partaj, sunt necesare și actele de proprietate din istoric)
b) Încheiere de intabulare
c) Plan de amplasament și releveu
d) Certificat de atestare fiscală, nu mai vechi de 30 de zile (în funcție de locul situării imobilului, acesta se poate obține și de către notarul public)
e) Adeverință de la Asociația de Proprietari, nu mai veche de 30 de zile
f) Ultimele facturi de la utilități și dovada achitării lor
g) În cazul în care imobilul este ipotecat, este necesar acordul pentru donație emis de instituția creditoare
h) Dacă imobilul a fost ipotecat, iar ipoteca este radiată, este necesară declarația autentică de radiere și încheierea de radiere emisă de OCPI/BCPI

Informații suplimentare

În funcție de fiecare situație concretă, notarul public poate solicita și alte documente suplimentare.

De asemenea, în cazul în care donația se face între rude și afini până la gradul al III-lea inclusiv, precum și între soți, aceasta este scutită de la plata impozitului pe transferul proprietății.

Încheierea unui contract de donație presupune respectarea unor pași legali clari și prezentarea documentelor necesare pentru identificarea corectă a părților și a bunului donat. Echipa Notariat Nica vă stă la dispoziție pentru consultanță, verificarea actelor și autentificarea donației în condiții de siguranță și conformitate legală.